Adverteren op Pinterest, ja of nee?

Wanneer we spreken over adverteren op social media, denken we wellicht voornamelijk aan adverteren op Facebook & Instagram. Sinds 2019 is het in België ook mogelijk om te adverteren op Pinterest, hoe ga je hier mee aan de slag?

Allereerst… wat is Pinterest?

interest is een social mediakanaal dat bestaat sinds 2010, het is een digitaal prikbord voor afbeeldingen. De gebruiker kan afbeeldingen ‘pinnen’ op één of meerdere prikborden. Je kan het bekijken zoals een moodboard en het wordt voornamelijk gebruikt om ideeën te zoeken en te delen rond inrichting, mode, reizen, DIY enzovoort. Het inspirerende aspect is de sterkte van dit kanaal.

De laatste jaren wordt Pinterest steeds meer en meer door bedrijven gebruikt, terwijl dit kanaal in het begin voornamelijk op particulieren gericht was.

En hoe kan ik adverteren op Pinterest?

Vooraleer je begint te adverteren op Pinterest, zou je jezelf 3 belangrijk vragen moeten stellen;

1. Wat is het doel van deze advertenties?
Van zodra je aan de slag gaat met het opzetten van een campagne binnen Pinterest, dien je een doel te selecteren; Wil je meer naamsbekendheid, meer verkeer naar je website, of wil je een bepaalde conversie uitlokken zoals meer verkopen? Deze doelstelling bepaal je helemaal aan het begin van de opzet.

2. Welk soort ‘pin’ wil ik gebruiken?
Je kan kiezen tussen 4 soorten pins:

  • Gesponsorde pins: dit zijn pins waarvoor je betaalt en deze verschijnen op de tijdlijn van je doelgroep.
  • App-pins: via deze advertenties promoot je iOS- en Android-Apps en zorg je ervoor dat gebruikers deze rechtstreeks kunnen downloaden via Pinterest.
  • Video-pins: dit zijn pins met videocontent
  • Gesponsorde carrousel: dit is een pin met meerdere beelden met de mogelijkheid tot inzoomen op een bepaald beeld.

3. Aan wie wil ik mijn advertenties tonen?
Last but not least, wie is de doelgroep? Via Pinterest kunnen we targeten op basis van interesse (bv. interesse in bruiloften, reizen,…) of op demografische gegevens (leeftijd, taal & geslacht). Hiernaast kan je ook targeten op zoekwoorden, vergelijkbaar met de zoekprocessen in Google. Wil je een bepaalde reis in de kijker zetten, dan kan je alle gerelateerde zoekwoorden targeten zodat mensen die op zoek zijn in Pinterest naar die bepaalde reis jouw advertentie te zien krijgen.

En wie echt geavanceerde doelgroepen wil targeten, kan gebruik maken van de aangepaste doelgroepen. Zo kan je bijvoorbeeld mensen targeten die je website of een specifieke pagina op je website hebben bezocht, klantenlijsten uploaden en meer.

Ja, wij zijn fan van adverteren op Pinterest

Heb je sterke visuele content of wil je gebruik maken van de interessante targetingopties binnen Pinterest, dan raden we adverteren op Pinterest zeker aan.

Wil je meer te weten komen over Pinterest, de advertentiemogelijkheden of andere sociale media kanalen die ideaal zijn voor jouw bedrijf? Contacteer ons en wij denken geheel vrijblijvend met jou mee voor de ideale strategie op maat.

Deel deze blog met uw netwerk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan

bruno talk

Met deze tips kan je AI op een slimme en effectieve manier inzetten voor jouw bedrijf. AI is een krachtige hulpbron, maar het is belangrijk om het op de juiste manier te gebruiken om echt te profiteren van de voordelen die het te bieden heeft.
Binnenkort is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Halloween biedt talloze mogelijkheden om je producten of diensten te promoten en je merk in de schijnwerpers te zetten. In dit blogartikel delen we enkele spookachtig goede marketingacties voor Halloween die je kunt gebruiken om je bedrijf op de kaart te zetten.
Vergeet in 2024 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij Key2info.
WhatsApp is waarschijnlijk geen onbekende voor jou, want het is het meest populaire alternatief voor sms. Je kan er gratis tekstberichten, foto’s en video’s mee versturen én je kan ermee videochatten. Wereldwijd zijn er 2 miljard gebruikers en er komen steeds meer gebruikers bij!
TikTok… Je hebt het vast al eens horen vallen. Het booming social media platform van dit moment. We zijn zelf nog niet zeker of we er fan van zijn of niet, maar dit kanaal valt haast niet meer te negeren.
Vorige
Volgende
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!