Start nu met je Google Mijn Bedrijf account

Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.

Het opzetten van je Google bedrijfsprofiel

Komt jouw bedrijf naar boven als suggestie? Dan heeft Google deze al automatisch voor jou aangemaakt en kan je deze claimen door op jouw bedrijfsnaam te klikken.

Check allereerst of Google automatisch een bedrijfsprofiel gecreëerd heeft voor jouw bedrijf. Log in met je Google account, surf naar business.google.com/create en typ hier je bedrijfsnaam in.

Komt jouw bedrijf niet naar boven, kies dan voor ‘Maak een bedrijf met deze naam’. Vul vervolgens alle gegevens zo compleet mogelijk in.

Na een tweetal weken ontvang je een postkaart om je bedrijf te verifiëren in Google Mijn Bedrijf. In sommige gevallen kan je je bedrijf verifiëren via een telefoongesprek, sms of via Google Search Console. Dit is niet voor iedereen van toepassing.

Het belang van Google Mijn Bedrijf

Nadat je alle basisinformatie ingevuld hebt, kan je echt aan de slag gaan met de inhoud van je bedrijfsprofiel en de invulling hiervan. Waarom is dit nu zo belangrijk en waarvoor gebruiken mensen het? De belangrijkste redenen sommen we hier even op;

  • Je bent sneller zichtbaar in Google
  • Je kan bepaalde acties en promoties in de kijker zetten via een post
  • Men vindt meteen de exacte locatie/adres van je bedrijf
  • Men kan de openingsuren van je bedrijf checken
  • Men kan reviews bekijken en zo meer vertrouwen krijgen in je bedrijf
  • Men krijgt een eerste indruk van je bedrijf d.m.v. foto’s, diensten en andere informatie

Ben je ondertussen de trotse eigenaar van een eigen Google bedrijfsprofiel? Lees in ons volgende blogartikel dan alles over het optimaliseren van je account.

Heb je nog vragen over het opzetten van Google Mijn Bedrijf of wil je meer advies over de online marketing strategie voor jouw bedrijf? Neem contact op met onze experten.