Hoe je klanten op een creatieve manier blijven bedienen

Het is niemand ontgaan dat we doorheen een zeer bijzondere periode gaan: van het ‘enkel werken op afspraak’ naar het ‘sluiten van de winkel’ op een paar dagen tijd. Hoe speel je daar op in als lokale juwelier? Wij lichten in deze case de aanpak van onze klant, Ines Bouwen, graag toe. Alsook hoe wij hen hierbij proberen bij te staan.

Over Ines Bouwen


Ines Bouwen is een juwelier in Lier die handgemaakte juwelen verkoopt, zowel offline als online. Met het nieuwe trouwseizoen in zicht, stonden er allerlei campagnes gepland om deze trouwringen verder te promoten: het bijwonen van beurzen, de online campagnes voor meer awareness, mailings om de verdeelpunten in Duitsland extra in de kijker te zetten en om nieuwe regio’s aan te spreken ed.

De winkel moet sluiten, wat nu…


De deuren van je winkel sluiten is geen pretje. Het creatief omgaan met die sluiting, dan weer een uitdaging. Daarom ging Ines Bouwen meteen op zoek naar oplossingen om hun klanten toch nog te kunnen helpen, zo kwamen ze met het idee om trouwringen thuis op te sturen. Op deze manier kan men op een veilige manier de gewenste trouwringen thuis passen zonder dat er een verplaatsing, winkelbezoek ed. voor nodig is. Bekijk deze extra service op de website van Ines Bouwen.

En wat met het online marketing gedeelte?


Natuurlijk verkoopt deze nieuwe service zich niet zomaar vanzelf, daarom is het belangrijk dat wij een online marketing strategie uitwerken om meer awareness te creëren; zo wordt deze service verwerkt in search campagnes in Google Ads en tonen we banners aan de gewenste doelgroep in het display netwerk van Google Ads.

Maar we trekken dit breder door ook campagnes op te zetten in het social media netwerk en e-mailcampagnes uit te werken. Op deze manier kunnen we een omnichannel strategie bekomen, ofwel een strategie waarbij heel het marketinggebeuren omtrent deze nieuwe service zich via de diverse kanalen opvangt én versterkt.

En we gaan nog een stapje verder…


Wetende dat de aankoop van een juweel wellicht een emotionele aankoop is, is het ook belangrijk om als juwelier het nodige advies te kunnen verlenen aan je klanten.

Omdat ‘echte’ afspraken nu niet meer mogelijk zijn, kan bijkomende informatie en advies verleend worden via tools zoals Facetime, Skype ed. Zo kan men toch met een gerust hart de juiste keuze maken. De reacties van de klanten liegen er alvast niet om 😉

Heb je toch nog vragen, of wil je dat iemand van ons eens meedenkt met jouw bedrijf over hoe we er het beste van kunnen maken in deze omstandigheden? Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren, wij zoeken graag mee naar een oplossing!