Creëer naamsbekendheid
Heb je een nieuw bedrijf, product of dienst gelanceerd maar weet de markt niet van het bestaan af? Door actief in te zetten op het vergroten van je naamsbekendheid, leg je de basis voor succes. Wij helpen je met de opstart van een online marketing strategie waarbij we focussen op online visibiliteit door zoekmachine optimalisatie, online advertenties en aanwezigheid op social media.
Waarom naamsbekendheid genereren?
First things first; zorg ervoor dat je online aanwezig bent met een website. Enkel aanwezig zijn is niet genoeg: de website moet overtuigend, duidelijk, gestructureerd en aantrekkelijk zijn. Als deze basis er is, kan je van start gaan met een online marketing strategie.
Op welke online activiteiten inzetten?
Zoekmachine optimalisatie
Het is cruciaal dat je getoond wordt in de resultaten als iemand zoekt naar een product of dienst die jij aanbiedt. Dit kan je doen door je website op de juiste manier op te bouwen en de relevante teksten te integreren.
Online adverteren
Als je op een organische (niet-betalende) manier nog niet hoog genoeg in de zoekresultaten van Google verschijnt, kan je ervoor kiezen om ‘pay-per-clickadvertenties’ te lanceren. Je kiest zelf welke zoektermen je advertentie tonen en betaalt alleen als iemand op jouw ad klikt. Denk ook aan Youtube en het Display netwerk van Google.
Social media campagnes
Ook via social media kan je een hele specifieke doelgroep bereiken, bv. mannen tussen 20 en 40 jaar, wonend in de provincie Antwerpen en met interesse in fietsen. En dat tegen lagere kosten per klik ten opzichte van Google AdWords.
De voordelen
Het genereren van naamsbekendheid via online marketingkanalen heeft verschillende voordelen ten opzichte van offline marketingactiviteiten;
Ze zijn gerichter: via een advertentie in de krant bereik je een breed publiek, maar misschien niet de juiste doelgroep. Online advertenties daarentegen kunnen specifiek getoond worden aan gebruikers op basis van leeftijd, geslacht, interesses, …
Ze zijn beter meetbaar: er wordt veel data geregistreerd en je kan perfect nagaan of je wel de juiste doelgroep bereikt. Op die manier kan je steeds blijven evalueren, aanpassen en verbeteren.