Terugkerende klanten

Tevreden klanten komen terug. Daarom is het belangrijk je bestaande klanten te blijven informeren, inspireren en activeren via social media, content marketing en e-mailmarketing. Blijf top-of-mind bij je huidige klanten d.m.v. remarketing en overtuig ze om steeds opnieuw voor jou te kiezen.

CONTACTEER ONS

Waarom hogere klantloyaliteit


Veel bedrijven steken het meeste budget en tijd in het werven van nieuwe klanten. Vaak worden bestaande klanten als vanzelfsprekend gezien, dit is vaak een doelgroep die wat wordt verwaarloosd.

Nochtans komen de gemakkelijkste inkomsten/krijg je de meeste ROI van je bestaande, tevreden klanten. Over deze doelgroep heb je al het meeste informatie, je weet waarin ze geïnteresseerd zijn, je kent hun zoekgedrag en ze zijn gemakkelijk te bereiken. Hou deze doelgroep dus tevreden en hou deze warm voor jouw merk. Blijf Top Of Mind bij deze doelgroep, want vroeg of laat zal deze doelgroep opnieuw converteren.

Daarnaast is dit een doelgroep waar je als bedrijf enorm van kunt leren, luister dus naar je bestaande klanten. Niet alleen via sociale media en je klantenservice, maar vraag ook naar recensies. Dit is niet alleen een manier om meer te weten te komen over hoe je het als bedrijf doet en wat je verbeterpunten zijn, maar ook een manier om prospecten te overtuigen om klant te worden bij jou.

Stappen naar een hogere klantloyaliteit


Door slim gebruik van de juiste online marketing activiteiten, kan je klanten laten terugkeren naar jouw site;

Remarketing
Via deze ‘prijs per klik’ advertenties richt je je op een publiek dat al interesse getoond heeft in je product of dienst. Mensen die al op je site gesurft hebben, worden via andere websites of social media aangemoedigd om terug te keren.

Content marketing
Geef je klant een goede reden om terug te keren naar je website. Als je de inhoud niet up-to-date houdt, is je bezoeker snel uitgekeken. Geef genoeg informatie over je product of publiceer blogberichten, zo valt er altijd iets nieuws te ontdekken op jouw site.

Social media
Door regelmatig te posten op sociale media kanalen, ga je de interactie aan met de klant en betrek je ze actief bij jouw merk. En betrokken klanten zijn vaker loyaal.

E-mail marketing
Heb je nieuwe producten of promoties in de aanbieding, organiseer je een evenement of heb je ander interessant nieuws te vertellen? Communiceer regelmatig met je klanten via een nieuwsbrief om hen op de hoogte te houden en om ze even aan jou te herinneren.