Conversie optimalisatie regio Lier

Mis je kansen doordat bezoekers afhaken op je website? Dat is zonde van je inspanningen én van je marketing budget, wat jij nodig hebt is conversie of website optimalisatie. Met een beetje hulp van Key2Info en een goede website analyse, kunnen wij jouw website optimaliseren waardoor meer mensen het bestelproces afronden, jouw contactformulier sneller invullen of op een andere manier contact met jou opnemen.

CONTACTEER ONS

Haal meer uit je website


Wat voor jouw bedrijf een conversie is, is afhankelijk van in welke branche je actief bent en welk doel je voor ogen hebt. Heb je een webshop, dan is het logisch dat een aankoop een conversie is.

Enkele andere voorbeelden van conversies zijn;

  • Een inschrijving voor een nieuwsbrief
  • Een offerteaanvraag
  • Een bericht versturen via het contactformulier
  • Reacties op blogartikelen
  • Een afspraak maken

Met je online marketing strategie kunnen wij het aantal kwalitatieve bezoekers op je website aanzienlijk verhogen. Maar als het ze niet lukt om op jouw website een conversie uit te voeren, zijn al deze marketing inspanning voor niks geweest. Daarom is het belangrijk om in kaart te brengen waar jouw website verbetering kan gebruiken, en waar jouw bezoekers tegenaan botsen.

Voor een optimale conversieratio, moet je jezelf volgende vragen stellen;

  • Vinden bezoekers wat ze zoeken op de website?
  • Zijn de belangrijkste elementen op de pagina zichtbaar?
  • Staat er onnodige informatie op de pagina?
  • Is er op elke pagina duidelijk wat de volgende actie is die verwacht wordt van de bezoeker?

Conversie optimalisatie: Hoe dat te werk?


Allereerst kijken we naar de huidige staat van de website. Wat is de huidige conversieratio, wat zijn de mogelijke conversies op de website. Wat is de doelstelling van de website, wie is mijn doelgroep en hoe komen ze op mijn website. Allemaal belangrijke factoren om te kunnen beginnen aan een ons onderzoek. Wanneer we dit in kaart hebben gebracht kijken we naar het gedrag van de huidige bezoeker op de website, dit d.m.v. user tests, bevragingen, heat- en scrollmaps en analyses in o.a. Google Analytics.

Op de pagina’s waar we vermoeden dat er een probleem is, zullen we het probleem formuleren en een mogelijke oplossing aanreiken. Deze mogelijke oplossingen/aanpassingen gaan we dan uittesten. Na de testperiode gaan we de data weer analyseren en kijken we of onze hypothese inderdaad klopt. Conversie optimalisatie is een traject van lange adem, maar heeft ook resultaat van lange duur, zeker de moeite waard om uit te proberen. Ook indien je van plan bent om een nieuwe website op te zetten, is het interessant om eerst je oude website onder de loep te nemen op het vlak van conversieoptimalisatie, zodat je niet dezelfde fouten maakt op je nieuwe website.

Bij Key2info baseren we ons vooral op data. We kunnen wel zeggen dat we button X rood maken en dat het daarom meer opvalt en er dus meer mensen op klikken. Maar pas als we dit daadwerkelijk hebben geconstateerd in onze analyses, gaan we deze aanpassing implementeren.

De voordelen van een CRO analyse en website optimalisatie


  • Je leert je website bezoekers beter kennen en begrijpen. Door alle tests die we doen, ben je volledig op de hoogte waar je bezoeker in geïnteresseerd is en dat geeft heel wat nieuwe inzichten.
  • Je website levert meer op en je krijgt een hogere ROI voor je (online) marketing inspanningen.
  • Je komt betrouwbaarder en professioneler over met een gebruiksvriendelijke en geoptimaliseerde website.
  • Je kan er ook voor zorgen dat huidige klanten meer gaan aankopen of frequenter aankopen via je webshop. Je verhoogt dus ook de waarde per klant.
  • De resultaten zijn meetbaar, dus je weet perfect wat het conversieoptimalisatietraject oplevert.