SEO bureau regio Lier

Zoekmachine optimalisatie: Het optimaliseren van je website voor zoekmachines. Dit om een streepje voor te krijgen bij zoekmachines, maar waar het eigenlijk om draait is om een streepje voor te krijgen bij relevante zoekers.

CONTACTEER ONS

Meer relevante bezoekers met zoekmachine optimalisatie


De bureaus die beweren dat ze jou nog op nummer 1 in de zoekresultaten van Google kunnen brengen, zijn cowboys. Dat gaan wij dus ook niet beweren. Wat wij jullie wel kunnen beloven, is dat wij door onze optimalisaties meer relevante bezoekers naar jouw website zullen trekken. Dit door zichtbaar te zijn in Google met de juiste zoekopdrachten, relevant voor jouw business.

Er zijn allerlei technieken om je website te optimaliseren. De 3 voornaamste zaken zijn:

  • Het technische aspect van je website
  • De content op je website
  • Je backlink profiel.

Allemaal van even groot belang voor Google. Maar omdat wij er niet van houden om Google te pleasen, gaan wij een stapje verder en kijken wij ook naar de User Experience op jouw website – wat een minstens even belangrijk onderdeel is van een website.

Hoe gaan we te werk?


We beginnen steeds met een technische check van jouw website: Waar zijn er problemen? Worden alle pagina’s wel correct geïndexeerd door Google? Hoe komen je pagina’s naar boven in Google? Wat is je pagespeed? Is je website mobielvriendelijk? Is je robots.txt goed ingesteld? Heb je een xml sitemap, etc.

Tijdens deze fase kijken we ook eveneens naar de gebruiksvriendelijkheid van de website. Zijn er bepaalde zaken op je website onduidelijk voor je bezoekers? Wat zijn de meest bezochte pagina’s op je website, en wat zouden de meest bezochte pagina’s moeten zijn? Vinden jouw bezoekers de weg naar de checkout of naar het offerteformulier?

Vervolgens zetten we een zoekwoordenonderzoek op. In dit proces gaan we kijken hoe mensen zoeken naar jou en naar jouw concurrenten. Welke zoekwoorden geven ze in, en welke vragen stellen ze aan Google die relevant zijn voor jouw producten of diensten? Op basis hiervan bekijken we de huidige content op je website en zetten we een contentplan/kalender op voor nieuwe content. Met deze nieuwe content willen we relevante bezoekers naar jouw website “lokken” in de hoop dat deze een conversie uitvoeren (een aankoop of contactopname bijvoorbeeld).

Hierna is het een kwestie van analyseren en optimaliseren. We meten het gedrag van de bezoekers op, het aantal bezoekers, de acties die ze uitvoeren op de website en of dit gewenst is en conform is met de doelstellingen die we voorop stelden. Dit wordt dan steeds bijgestuurd en er wordt steeds gekeken naar nieuwe mogelijkheden om bezoekers aan te trekken en te doen converteren.

De voordelen


  • Je krijgt meer kwalitatieve bezoekers binnen op je website
  • Je website is gebruiksvriendelijker en oogt professioneler
  • Je genereert een grotere naamsbekendheid doordat je zichtbaarder bent
  • Geen mediabudget nodig en resultaat van lange duur