Online succes in tijden van corona - Part II

Nu het er meer en meer naar uit ziet dat het normale dagelijkse leven langer op zich laat wachten en misschien wel nooit meer hetzelfde zal zijn. Beginnen ook de online kanalen mee te denken en features te lanceren om bedrijven te steunen in tijden van corona.

Het is wel duidelijk dat de coronacrisis ervoor heeft gezorgd dat sociale media steeds belangrijker worden voor bedrijven, om in contact te blijven met hun klanten. Om bedrijven hier extra mee te helpen, hebben verschillende sociale media nieuwe functies geïntroduceerd. Hierbij een beknopt overzicht;

1. Instagram en Facebook stickers


Facebook heeft de functie ‘Posts van bedrijven bij jou in de buurt’ gelanceerd. Zo blijf je als gebruiker op de hoogte van de acties van lokale bedrijven.

Persoonlijke inzamelacties voor kleine ondernemingen die je kon delen op Instagram en Facebook konden we al langer. Nu heeft Instagram/Facebook weer een nieuwe feature tot leven gebracht om kleine en middelgrote lokale ondernemingen te steunen tijdens de coronacrisis. Het betreft de MKB-sticker: niet alleen bedrijven kunnen hier gebruik van maken, maar ook gebruikers die hun favoriete, lokale onderneming willen steunen. Indien gebruikers deze sticker in hun story plaatsen, wordt hun favoriete lokale onderneming in de verf gezet in een gedeelde story bij al hun volgers, samen met anderen die ook deze sticker hebben gebruikt. Een aanrader dus.

Instagram-en-facebook-stickers

Naast de MKB sticker kan je je bedrijf nu ook in de picture zetten met stickers om “eten te bestellen” of om “cadeaubonnen te bestellen” bij jouw bedrijf. Voor de sticker “eten bestellen” moet je wel eerst een samenwerking hebben met Deliveroo of Uber-eats.

2. De Facebook COVID-19 tag


Facebook geeft bedrijven de mogelijkheid om berichten te delen met een COVID-19 tag. Als je een bericht deelt over bepaalde COVID-19 maatregelen, gebruik dan zeker deze tag. Zo wordt je bericht extra belicht op verschillende plaatsen in Facebook. De moeite dus om je bedrijf wat meer in de verf te zetten:

De-Facebook-COVID-19-Tag-optie-2

3. Google my Business COVID-19 update


Je kan je Google Bedrijfspagina aanvullen met COVID-19 updates over je bedrijf. Werk je enkel op afspraak? Zijn je openingsuren aangepast? Vul dit aan op Google My Business, zodat je klanten via deze weg op de hoogte worden gebracht en actie kunnen ondernemen (bv: afspraak inplannen).

Google-my-Business-COVID-19-Update-optie-1

Heb je toch nog vragen, of wil je dat iemand van ons eens meedenkt met jouw bedrijf over hoe we er het beste van kunnen maken in deze omstandigheden? Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren, wij zoeken graag mee naar een oplossing!