Online succes in tijden van Corona

Ondertussen zijn we er allemaal van overtuigd dat de gevolgen van COVID-19 immens zijn. We voelen de impact duidelijk in ons dagelijkse leven, om nog maar te zwijgen over de gevolgen van COVID-19 op lokale ondernemingen zoals die van u. En voorlopig zien we het licht aan het einde van de tunnel nog niet. Daarom is het voor elke onderneming belangrijk om actie te ondernemen online. Het internet is the place to be en dé manier om jouw bedrijf overeind houden. Wij geven 4 concrete tips;

1. Be there or be square


Allereerst, zorg dat je aanwezig bent online. Niets zo belangrijk voor je bedrijf momenteel als online zichtbaarheid en je klanten online te kunnen dienen. Zorg dus voor een degelijke, gebruiksvriendelijke en vooral ook mobiel-vriendelijke website, want meer dan ooit zitten mensen nu op hun smartphone te surfen. Vermeld op je homepage heel duidelijk wat jouw bedrijf te bieden heeft en maak de weg naar een contactaanvraag of offerteformulier zo gemakkelijk mogelijk.

2. Let's keep talking


Informeer je klanten zo goed mogelijk. Wat verandert COVID-19 voor jouw zaak en welke maatregelen neemt jouw bedrijf? Zet dit goed in de picture op jouw website. Mochten mensen dan toch vragen hebben, zorg er dan voor dat je met maximum 2 klikken verwijderd bent van jouw klanten. Via mobiel zelfs het liefst met maximum 1 klik.

Zorg voor extra contactpunten. In je winkel of kantoor komen mensen momenteel niet meer, dus zorg ervoor dat je extra contactmogelijkheden biedt online. Denk bijvoorbeeld aan een Whatsapp kanaal, Instagram, Messenger, en waarom geen mogelijkheid om een videocall te doen met je klanten? Het is belangrijker dan ooit om de mening te vragen van je klanten. Fysiek contact is niet meer mogelijk, dus creëer polls online, vraag informatie aan jouw cliënteel. Niks zo interessant als van je eigen klanten horen waar zij nood aan hebben op dit moment.

3. Visualize, visualize, visualize...


Mensen willen een verhaal achter je merk zien, social media is dus belangrijker dan ooit. Niet alleen als communicatiekanaal om in contact te blijven, maar ook om je producten/diensten in de verf te zetten of om je collectie of activiteiten te visualiseren. Je kan dit doen via Instagram stories, maar hoe geniaal zou het zijn om je nieuwe collectie te kunnen laten zien via bijvoorbeeld een Google Hangout of een Facetime gesprek? Maak het visueel voor je klanten en blijf in contact!

4. Keep moving on


Zit je in een sector die momenteel echt stilvalt, zoals bijvoorbeeld de reissector? Blijf niet bij de pakken zitten. Nu het zo rustig is voor jullie, is dit het ideale moment om je website eens onder handen te nemen en je SEO op orde te zetten. Herbekijk je web-teksten eens, waar kunnen deze beter? Kijk eens naar de gebruikerservaring op je website, pas je metadata nog eens aan en kijk naar je interne linking. Dit is het ideale moment om jezelf in de picture te zetten en Top Of Mind te blijven bij je klanten voor wanneer het terug beter gaat.

Heb je toch nog vragen, of wil je dat iemand van ons eens meedenkt met jouw bedrijf over hoe we er het beste van kunnen maken in deze omstandigheden? Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren, wij zoeken graag mee naar een oplossing!