Wat posten op social media? Wij geven je alvast 6 ideeën

Je moet iets posten op social media, maar je weet niet wat? Je hebt problemen met het invullen van je social media kalender? Welke content zorgt voor een meerwaarde voor jouw bezoekers? Elke marketeer zit wel eens met deze vragen. Om je te inspireren, hebben wij alvast wat ideetjes samengebundeld.

Wat posten op social media? Wij geven je alvast 5 ideeën

1. Speel in op feestdagen en andere belangrijke data


Zijn er feestdagen of belangrijke data in de nabije toekomst? Gebruik deze laagdrempelige kansen om de aandacht te trekken. We denken niet alleen aan Kerst, maar ook aan de minder voor de hand liggende feestdagen zoals complimentendag, social media dag ed.

2. Win win win


Iedereen wint graag en daarom is het een goed idee om eens na te denken over een wedstrijd. Het is een ideale manier om volgers enthousiast te maken over je merk of product. Denk wel steeds goed na over de prijs en voorzie een duidelijk regelement.

3. Klant is koning


Geef je klanten de waardering die ze verdienen en promoot hen ook eens op jouw social media accounts. Werk bijvoorbeeld een case uit, of zet een bepaalde service die je voor hen hebt verwezenlijkt in de kijker. Op die manier geef je hen erkenning, iets wat ze zeker zullen waarderen.

4. Geef een gezicht aan je bedrijf


Gun je volgers een blik achter de schermen. Toon hen bijvoorbeeld hoe een brainstorm eraan toe gaat, zet nieuwe werkkrachten in de kijker, post een verjaardag van een collega, post foto’s van evenementen, ed. Op deze manier zorg je voor een persoonlijke band met je volgers en toon je hen je bedrijfscultuur.

5. Beantwoord een veelgestelde vraag


Merk je op dat een bepaalde vraag vaker gesteld wordt? Speel dit uit en beantwoord deze vragen in je posts. Op die manier toon je ook dat je begaan bent met je volgers en zorg je ervoor dat vragen over jouw service of product worden beantwoordt.

6. Stel relevante vragen


Probeer je volgers ook de nodige erkenning te geven door waarde te hechten aan hun mening. Stel hen daarom relevante vragen en geef hen de kans om deze te beantwoorden. Het is aangeraden om sector-gerelateerde vragen te stellen zodat jij ook echt iets hebt aan hun antwoorden. Werk je in de reissector? Dan kan je bijvoorbeeld vragen wat hun favoriete bestemming is, of welke bestemming hen net helemaal niet aanspreekt.

Met behulp van bovenstaande tips, zal het invullen van je social media kalender wellicht al iets vlotter gaan. Probeer het ook niet te moeilijk voor jezelf te maken, want korte en impactvolle berichten spreken een publiek aan en moedigen hen aan om hierop te reageren of om je bericht te delen.