Hoe zichtbaar is jouw website?

Hoe zichtbaar is jouw website?

Je website heeft dringend revisie nodig en is hoogstwaarschijnlijk niet goed vindbaar in de organische zoekresultaten van Google. Laat gratis een analyse doen, en we helpen jou alvast vrijblijvend een stap vooruit in de digitale wereld.

Je bedrijfsnaam in Google

Indien je je website niet op de eerste pagina terugvindt in de organische resultaten van Google wanneer je je bedrijfsnaam opzoekt, kan je website zoekmachine optimalisatie gebruiken. Er zijn verschillende oorzaken mogelijk waarom je website niet naar boven komt bij het zoeken naar je bedrijfsnaam. Het kan zijn dat je een zeer algemene bedrijfsnaam hebt, waar veel concurrentie op zit. Is dat echter niet het geval, dan kan het zijn dat er technisch iets mis is met je website, waardoor je website niet goed wordt geïndexeerd. Een technische check van je website is dan nodig, want het zou jammer zijn dat jouw concurrentie gaat lopen met de bezoekers die eigenlijk op zoek zijn naar jouw website.

Je zichtbaarheid in Google

Komen alle pagina’s naar boven wanneer je site:jedomein.be intypt in Google? Dan is dat alvast een goed teken. Belangrijk is echter ook dat de tekstjes (de metatitle en metadescriptions) die verschijnen, steeds uniek en commercieel aantrekkelijk zijn. Deze metadata zijn de resultaten die ook naar boven komen wanneer mensen op zoek zijn naar jouw website. Dit is dus eigenlijk HET visitekaartje van jouw website. Je wil dat de mensen op jouw resultaat klikken en niet op die van de concurrent onder of boven jouw resultaat. Zorg er dus voor dat deze uniek en commercieel zijn, maar dat ook de belangrijkste zoektermen hierin zijn verwerkt want dit is ook een ranking factor voor Google.

Je website snelheid

De page speed is een belangrijke ranking factor voor Google. Een website zou een minimum score moeten hebben van 80/100, zowel op mobiel als op desktop. Zit je hieronder? Dan moet de developer kijken of hij/zij de website kan optimaliseren. Vertragende factoren zijn vaak te grote afbeeldingen, filmpjes die niet goed worden ingeladen, Javascript, het gebruik van vertragende plugins, …

Mobielvriendelijkheid

Een van de basis elementen voor een gebruiksvriendelijke website is de mobielvriendelijkheid. Mensen moeten in een klik (zeker op mobiel) je contactgegevens kunnen raadplegen. Moeten ze meerdere klikken doen of eindeloos scrollen dan zijn ze te lang bezig en haken ze af. Mensen die via hun mobiel op jouw website surfen, zijn vaak ondertussen ook met andere dingen bezig, of zijn onderweg en moeten dus snel de informatie kunnen vinden die ze zoeken.

Bescherm je gebruikers

Ook de beveiliging van je website is een heel belangrijke ranking factor voor Google. https dient ervoor om de gegevens van je gebruiker te beschermen. Hier hecht Google veel waarde aan en straft je website af indien je dit niet hebt. Heb je je website beveiligd met https:// maar is je website ook nog beschikbaar op http://? Dan heb je te maken met duplicated content. Dit geldt trouwens ook wanneer je website beschikbaar is op de www versie en de non-www versie. Dit wil je vermijden, want ook dit is een negatieve factor voor Google.